V
“Έχει πολύ ακόμα;” με
ρώτησες με τέτοιο τρόπο , που δεν κατάλαβα αμέσως την κρυμμένη ειρωνία .
“ Έχει όσο έχει” . Ήταν η
πρώτη φορά που έπιασα τον εαυτό μου να μην έχει μια σαφή απάντηση . Σε τράβηξα
με τόση σιγουριά από τη βολή σου , έχοντας την αυτοπεποίθηση ότι ο λαβύρινθος
θα συγκινηθεί από την αποφασιστικότητα μας και ως δια μαγείας θα μεταμορφωθεί
σε μονόδρομος με τέρμα την έξοδο κινδύνου. Όμως δεν ήταν έτσι , κι αυτό άρχισα
να το συνειδητοποιώ αφότου συμπληρώσαμε δυο ώρες περιπλανώμενοι με γυμνά πόδια
σε κρύο γυαλί. Καταλαβαίνεις την απογοήτευση στη φωνή μου όσο κι αν προσπαθώ να
την κρύψω. Το έκανες αυτό κι από παλιά .
“Δεν με καλύπτει ιδιαίτερα
η απάντηση σου” . Δοκίμασες να σφίξεις το χέρι μου για να σταματήσουμε .
“ Αν δεν κάνω λάθος δικά
σου είναι αυτά τα λημέρια. Μήπως να οδηγούσες εσύ;” Σου χαμογέλασα για να το
σκεφτείς λιγότερο .
“Είναι μάταιο αυτό που
κάνουμε , στο είπα.”
“Δεν το δέχομαι. Δεν
είναι λογικό . Από τη στιγμή που υπάρχει είσοδος , υπάρχει και έξοδος . Απλώς
πρέπει να ψάξουμε λίγο ακόμα, αυτό είναι.”
“ Λογικό; Τίποτα από όλα
αυτά – και ειδικά εδώ μέσα δεν μου φαίνεται λογικό . Κοίτα γύρω σου , κοντεύει
να μας καταπιεί το γυαλί! Άμφιβάλλω αν βρούμε κάποια έξοδο. Έχω την αίσθηση ότι
ο λαβύρινθος παίζει μαζί μας.”
“Τι εννοείς;”
“Μοιάζει κάτι ζωντανό , με κάποια ενέργεια
τουλάχιστον αν όχι βούληση. Ξέρει ότι θέλουμε να φύγουμε κι αντιδρά. Όσο απομακρυνόμαστε και πλησιάζουμε κάπου ,
τόσο αλλάζει σχήμα και σημιουργεί νέους μαιάνδρους και αδιέξοδα . Μπορούμε να
μείνουμε χαμένοι για πάντα!”
“Αυτό είναι!”
“Τι; Να μείνουμε χαμένοι
εδώ μέσα; Καμία αντίρρηση προσωπικά αν και νομίζω ότι δεν σε σηκώνει το κλίμα”
. Μου έδειξες τα ίχνη που αφήναμε πίσω μας . Τα δικά σου με χρώμα υπόλευκο και
τα δικά μου άφηναν ρωγμές όπου πατούσα . Ύστερα από λίγο χάνονταν κι
ακολουθούσαν βαθμιαίες δονήσεις που όλο και δυνάμωναν .
“Όχι φυσικά. Έχω μια ιδέα.
Ακολούθησε με.” Έκανα αμέσως μεταβολή ,
σε τράβηξα από το χέρι κι αρχίσαμε να κατευθυνόμαστε προς την ακριβώς αντίθετη
κατεύθυνση από αυτήν που είχαμε πάρει ως τώρα .
“ Εμ , πάμε λίγο ανάποδα
ή μου φαίνεται;”
“ Εντελώς ανάποδα .”
“ Μα --”
“Σςςς , θα δεις . Κάνε
λίγο ησυχία!” Τα βήματα μας ήταν γρήγορα
και σχεδόν αμέσως φτάσαμε στο δωμάτιο από όπου ξεκινήσαμε. Ξαφνικά η ελαφριά
προειδοποιητική δόνηση μετατράπηκε σε ήπιο σεισμό , ίσα που κρατηθήκαμε για να
μην πέσουμε . Οι πιο λεπτοί γυάλινοι τοίχοι άρχισαν να ραγίζουν ελαφρώς .
“Διάνα” σκέφτηκα αμέσως.
Σου εξήγησα πώς ο συλλογισμός σου με την τακτική της αόριστης επέκτασης του
λαβυρίνθου και το παράδοξο του να βρίσκομαι ακόμη εδώ , μας έδινε τη λύση : Αν
δεχτούμε ότι ο λαβύρινθος επεκτείνεται περιμετρικά τότε όσο απομακρυνόμαστε από
το κέντρο ψάχνοντας την έξοδο , τόσο αυξάνεται η εμβέλεια του και μέσα σε αυτόν
δημιουργούνται νέα αδιέξοδα και μονοπάτια , κάτι που μπορεί να γίνεται για
πάντα . Κι αυτό τι σημαίνει; Έχω την εντύπωση πως αν μπορούσαμε να δούμε τον
λαβύρινθο απο ψηλά θα παρατηρούσαμε ότι σχηματικά θυμίζει κάτι σε κύκλο . Ακόμη
κι αυτό όμως να μην συμβαίνει , σίγουρα υπάρχει κάτι σταθερό , σαν πυρήνας ,
σαν βάση από όπου διαχειρίζονται όλες οι επεκτάσεις και οι αλλαγές . Σαν να
λέμε , η καρδιά του . Εκεί λοιπόν πρέπει να πάμε .
“ Αυτό είναι εντελώς
τρελό!” είπες αμέσως μόλις άκουσες τον συλλογισμό μου , όμως έδειχνες να το
καλοσκέφτεσαι σαν να έστεκε , παρόλο που με τράβηξες εναντιωματικά προς τα
πίσω. “ Σταμάτα” , είπες, “ ήδη άρχισαν
σεισμοί. Δεν μου αρέσει αυτό.”
“Είναι αλήθεια. Είμαι σχεδόν
σίγουροι ότι όσο πλησιάζουμε θα ακολουθήσουν κι άλλα . Έχει καταλάβει τι πάμε
να κάνουμε .”
“ Είναι τελείως τρελό , στο
ξαναλέω.”
“ Είναι όμως το μόνο που
έχουμε.” Σε κοίταξα βαθιά στα μάτια και πήρα την απάντηση που πήρα. Ήταν μαύρα
. Κατάμαυρα και γυαλιστερά , πιο μαγικά από ότι τα είχα φανταστεί . Μου έδωσαν
την άδεια και πήρα την πρωτοβουλία να σου δώσω ένα φιλί στο μέτωπο . Ήταν ο
τρόπος μου να σου πω ότι είμαι έτοιμη να σε φροντίσω και νομίζω το κατάλαβες.
Μου έδειξες ένα μονοπάτι πίσω από το δωμάτιο και συνεχίσαμε.
Οι μικροσεισμοί γίνονταν
βαθμιαία αλλά σταθερά πιο έντονοι , σημάδι πως πλησιάζαμε επικίνδυνα. Δεν μας
ενοχλούσαν πολύ γιατί τρέχαμε ελαφρώς και τους συνηθίσαμε γρήγορα. Όταν φτάσαμε
στην τελική ευθεία , μπροστά μας βρισκόταν ένας μακρύς διάδρομος με σκοτεινό τέρμα.
Αυτό ήταν που ψάχναμε. Όμως κάποια στιγμή σταμάτησα απότομα , ένιωθα πως είχες
σταματήσει , ή για να το θέσω πιο σωστά , είχες παραλύσει . Ακούμπησες την
πλάτη σου στον τοίχο λαχανιασμένος και τοποθέτησες τα χέρια σου στα γόνατα .
Κάρφωσες το βλέμμα σου στο πάτωμα.
“Το ακούς αυτό;” ρώτησες
.
“ Όχι δεν ακούω τίποτα
, τι--”
“Άκου. Άκου. Σςς .
Μουσική. Την ακούς αυτή τη μουσική;”
Στάθηκα να ακούσω τι
εννοούσες. Πράγματι μόλις συγκεντρώθηκα λίγο αντιλήφθηκα τον ήχο ενός πιάνου ,
έπαιζε μια συγκεκριμένη συνοδεία ξανά και ξανά . Ήταν πολύ απαλό όμως , πολύ
διακριτικό, σχεδόν γλυκό . Αλλά φαίνεται
μόνο εγώ το άκουγα έτσι ,γιατί εσύ έπιανες το κεφάλι σου .
“ Δεν μπορώ να το κάνω .
Αυτή η μουσική. Δεν μπορώ να την ακούω , σε παρακαλώ. Το κεφάλι μου . Πρέπει να
μείνω μακριά. Μακριά. ” Παραμιλούσες και δεν ήξερα τι να κάνω . Προσπάθησα να
σε ενθαρρύνω να συνεχίσεις , πως δεν είναι τίποτα όμως δεν άκουγες λέξη από όσα
έλεγα , μόνο έπιανες τα αυτιά σου και φώναζες γιατί η μουσική δυνάμωσε τόσο
πολύ και πονούσες αφόρητα και δεν το άντεχες . Έπεσες κάτω. Τότε άρχισα κάτι να καταλαβαίνω . Σου έβγαλα
με το ζόρι τα χέρια από τα αυτιά και σου φώναξα.
“ Άκουσε με. Πονάς , το
ξέρω . Όμως υπάρχει λόγος που υποφέρεις . Δεν είναι τυχαία η μουσική , έχει
μέσα της αναμνήσεις και σου θυμίζει κάποιον ή κάτι που σε πονάει πολύ . Όμως
κάνεις λάθος , δεν είναι οι ίδιες οι αναμνήσεις που πονάνε , είναι η γνώση ότι
δεν θα υπάρξουν άλλες σαν κι αυτές .” Είχες δακρύσει αλλά κάτι είχα καταφέρει .
Με πρόσεχες .
“Άκουσε με , άκου τη
μουσική . Ξέρεις πιάνο , σωστά;
Συγκεντρώσου στις νότες και νιώσε τις στην άκρη των δαχτύλων σου σαν να τις
έγραψες εσύ . Ψάξε βαθιά και θυμίσου. Φέρε στο μυαλό σου την ανάμνηση που έχεις
φυλακίσει μέσα στις νότες και ελευθέρωσε την.” Δίσταζες ακόμη αλλά κατάφερα να
σε πείσω να προσπαθήσεις . Κι έτσι έκανες. Δεν πρόκειται να ξεχάσω ποτέ αυτή την
εικόνα . Έκλεισες τα μάτια σου , χαλάρωσες λίγο τα χέρια και τα δάχτυλα σου και
τα τοποθέτησες σαν να υπήρχε μπροστά σου ένα πιάνο . Έμεινες για λίγο ακίνητος
με τα μάτια σου φανερά σφιχτά και τα νέυρα σου τεντωμένα. Κι ύστερα απλά
άρχισες να παίζεις . Ομολογώ δεν είχα ξαναδει ποτέ κανέναν με τόσο γρήγορα
δάχτυλα . Ο ρυθμός ήταν γρήγορος χαοτικός , κι όμως έμοιαζες να το ξέρεις απέξω
. Όσο έπαιζες τόσο χαλάρωνες , σαν να επέστρεφες σε ένα μέρος που είχες καιρό
να πας και αγαπούσες πολύ . Ύστερα είδα τα βλέφαρα σου να χαλαρώνουν , τα
δάχτυλα σου να κινούνται όλο και πιο αργά και η μουσική άλλαξε σε αργό ρυθμό κι
ύστερα απλά σταμάτησε . Όταν ένιωσες έτοιμος άνοιξες τα μάτια σου . Έβαλες τα
χέρια σου μέσα στα δικά μου και δε χρειαζόταν να κάνεις τίποτε άλλο πέρα από το
να με κοιτάξεις .
“Πάμε;” με ρωτούσαν .
Και μέσα σε αυτά τα
μάτια , είδα τόσο φως!
Δείτε τα υπόλοιπα μέρη εδώ :
Α΄μέρος http://retro-hats.blogspot.gr/search?updated-min=2012-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2013-01-01T00:00:00-08:00&max-results=34
Β'μέρος http://retro-hats.blogspot.gr/2013/01/blog-post.html
Γ' μέρος http://retro-hats.blogspot.gr/2013/04/blog-post.html
Δ' μέρος http://retro-hats.blogspot.gr/2013/05/blog-post.html
Δείτε τα υπόλοιπα μέρη εδώ :
Α΄μέρος http://retro-hats.blogspot.gr/search?updated-min=2012-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2013-01-01T00:00:00-08:00&max-results=34
Β'μέρος http://retro-hats.blogspot.gr/2013/01/blog-post.html
Γ' μέρος http://retro-hats.blogspot.gr/2013/04/blog-post.html
Δ' μέρος http://retro-hats.blogspot.gr/2013/05/blog-post.html
Πολύ μου αρέσουν οι αλλαγές σου! :) Καλορίζικο, λοιπόν! :*
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ ζουζούνι μου ! Νομίζω οι αλλαγές συμβολίζουν κι ένα δυναμικό come back !
Διαγραφή